فضیلت و اعمال ماه مبارک رجب

 

    

 ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند  

 و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. 

 از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: 

 ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد 

 و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است 

 و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، 

 موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد 

 و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد . 

 و همچنین فرمود که: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر   است.

 هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

از امام صادق(علیه السلام) روایت است که حضرت رسول اکرم( صلى الله علیه و آله) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».  

  

بقیه ی اعمالم دیگه تو مفاتیح بخونین من اینجا ننویسم 

چطورهـ ها...    

التماس دعای شدید دارم از شما دوستان عزیز در این ایام